Richard & Monique

Limatour

Hallo allemaal, De landing op Peruaanse bodem verliep volgens het boekje,evenals de 12 uur durende vlucht! Gelukkig hadden we de transfer vooraf geregeld en onze gids met chauffeur al snel gespot tussen de overvloed aan gidsen en chauffeurs met bordjes met daarop de namen van gelande reizigers.Eenmaal plaats genomen op de achterbank van het taxibusje werd ons verteld dat het spitsuur was in Lima en de rit waarschijnlijk langer kon duren dan normaal. Geen nood daar had de gids als een plan klaar! Onderweg kregen we uitgebreide uitleg over onze geplande excursies en ook vertelde hij dat diezelfde avond een evacuatieoefening plaats vond in de stad in geval van een aardbeving... Een mooie binnenkomer! In geval van een aardbeving en daaraan gekoppelde tsunami zouden we een uur de tijd hebben om de stad te ontvluchten. Moe van de reis en alle informatie die we kregen waren we blij het hostal Buena Vista in zicht te hebben en bedankten onze gids en chauffeur voor de rit door de stad met wel 9 miljoen inwoners met een briefje van 10 nuevo soles . Na de volgende ochtend op de patio van de hostal genoten te hebben van het ontbijt kwam onze gids Mariela ons om 9 uur ophalen voor de geplande stadstour. Al gauw hadden we het idee dat dit een interessante ochtend kon worden gezien het door haar beloofde programma. De eerste stop was bij een overdekte markt, waar een keur aan verse produkten mooi uitgestald werd aangeboden. Prachtige groente en fruit soorten, waaronder ook oerhollandse spruiten, liggen daar in grote hoeveelheden. We hebben uitleg gekregen over allerlei ons niet bekende produkten. Ook hebben we een aantal zeer smakelijke fruitsoorten mogen proeven. De vleesafdeling was naar Nederlandse maatstaven een beetje rommelig maar de visafdeling zag er geweldig uit, de vis was zo vers dat je hem bijna niet kon ruiken. Na de markt ging het verder naar downtown Lima met de bus. Voor deze bus hebben ze een eigen wegennet aangelegd waardoor het reizen zonder oponthoud verloopt, bijna als een metro. In de oude stad hebben we een aantal historische, meestal spaanse gebouwen bekeken met uitleg erover. Voor een traditionele pisco sour (dit is een mix van pisco met 45% alcohol, limoensap, suiker en een kraagje van eiwitschuim gingen we naar een sfeervol restaurantje. Neem daarbij een zeer smakelijke lunch met veel wijn en gezelligheid en bleek Mariela de tour kosteloos uitgebreid te hebben van een 3 naar een 6 uur durende tour! Na de lunch met een taxi terug. Die taxi was een vermelding waard, kent iedereen het wrak van de maand nog? Doe dat maal 2. Daar zijn we al toeterend en rammelend de halve stad mee doorgegaan. Een bijzondere ervaring. Eenmaal terug bij onze hostal namen we op zijn Hollands met 3 zoenen afscheid van Mariela en kijken we terug op een goede kennismaking met deze dame en Lima. Dit verhaal schrijven we in de vroege ochtend om 05.15 uur (voor jullie in Nederland)Hier is het 7 uur vroeger namelijk 22.15 uur. Slaap lekker nog even... Wij gaan morgen met een binnenlandse vlucht naar Arequipa ...tot daar! Richard en Monique

Anneke Broeksma

Hoi Monique , en Richard.
Top begin van jullie reis zo te lezen! Gewoon zo doorgaan ;-)

Antoinette

Lieve vrienden, dit proeft naar meer.. Goede vlucht en veel plezier! Liefs

Antoinette

Dit proeft naar meer. Op naar het volgende avontuur. Goede vlucht en veel plezier! Liefs

pa en ma.

Zo reizen we mooi met jullie mee.
Groetjes.

Gerie

Hoi, Wat een mooi verhaal en leuke foto's. Groetjes

Sylvia

Hi Monique en Richard,
Wat leuk om jullie op deze wijze weer te volgen, op deze mooie avontuur! Door jullie verhaal en foto's kan ik me een beeld vormen en wie weet geïnspireerd raken. Wellicht komen jullie ook prachtige kunst tegen, dan zie ik dat heel graag op een foto.
Een fijne tijd samen en groet uit Zwolle.

marcel

mooie foto's en veel plezier groetjes

Rico

Hallo Richard en Monique,

Veel plezier op jullie reis.
Welkom in White city. Bij de
Santa Catalina and San Francisco Monastery zit een een groepje indianen die jullie de eerste aanwijzing zal geven voor de reis naar deInca steden. Succes, Rico

Rico

Deep in Colca canyon a lady with a tame falcon is waiting.
Don't speak to her, only watch the falcon..........

Pls take water with you: the canyon is deep and steep